Totálkár
A totálkárnak két fajtája van:
1, Gazdasági totálkár:
Magyarországon a Biztosító a gépjármű piaci értékének az 50-60% ig engedi számlásan javítani a gépjárműveket. 60% felett gazdasági totálkárként kezeli a kárügyet. Az ügyfél úgy jut a pénzéhez hogy a Biztosító kalkulál egy kárkori értéket valamint egy roncs értéket.
A roncs vételére ajánlatot tesz a maradványt pedig kifizeti.
A kettő összege a kárkori érték.
A roncsot természetesen mi magunk is értékesíthetjük ha akarjuk. A gépjármű ettől függetlenül még javítható és sok ilyen esettel találkozunk, javítunk mi magunk is. Mivel a gépjárműpark Magyarországon elöregedett az esetek jó részében elég egy kis sérülés is hogy a biztosító a kárügyet gazdasági totálkárként kezelje.
A totálkáros autó javításának feltétele csak a matematika, számolnunk kell hogy megéri vagy sem. Általában itt használják fel az olcsóbb után-gyártott vagy bontott alkatrészeket.
2, Műszaki totálkár:
A gépjármű olyan mértékben rongálódott hogy azt már nem lehet javítani.
Gazdasági totálkárként kezeli a Biztosító de a javítás nem megengedett, értelmetlen lenne.